Smile goes Social

Wireframing: De devil is in the details: vanuit het idee (de paper demo) is elk detail uitgewerkt in een Wireframe

Door Wendy Geurkink van Smile ben ik mei 2012 gevraagd om na te denken over de grafische User Interface (GUI) en interactie van de webgebaseerde Feedbackmanagement- en Verbetermanagementtool

Smile’s core-business is het vergroten van Customer Engagement en Employee Engagement via een (technologisch) Feedbackmanagement en Verbetermanagement Platform dat de mens centraal zet.

Sinds half 2012 werk ik met het Smile ontwikkelteam, de briljante front-end designer Wilfred Nas van De Voorhoede en een klankbord van klanten, partners en medewerkers daarom samen aan een nieuwe look & feel voor de platforms van Smile. Het resultaat: ‘Smile goes social’ en dat betekent meer mens, meer fun en meer verbeteren!

De stappen die we doorlopen hebben

  1. Persona’s: in een creatieve sessie hebben we afgebakend wie de doelgroen zijn, welke rollen ze hebben, en hoe de de software gebruiken
  2. Designsessie: Met dikke stiften, grote vellen, karton, lijm, papier, en veel, heel veel creativiteit hebben we in enkele uren een paper demo gemaakt van de gedroomde nieuwe layout, en hebben en-passant direct ge-usertest
  3. De wireframes zijn voorzien van een styleguide, een richtinggevend design waar de ontwikkelaars de designs van de belangrijkste schermen op konden baseren.
Een wireframe van Smile goes social
Een wireframe van Smile goes social

In oktober was de designfase gereed, en is Smile met de realisatie begonnen. Dit voorjaar wordt het uitgerold bij de klanten!

inmiddels is Smile overgenomen door Kader: 

Software voor Kwaliteit en Veiligheidsmanagement | Kader Digital (kader-digital.nl)