skopamedia

www.skopamedia.nl

De nieuwe samenwerking van Web Power met de uitgever BDU heet skopamedia. Op een creatieve wijze ontwikkelt en realiseert skopamedia online uitgeefprojecten en -diensten die schaalbaar ingezet kunnen worden. Voor Web Power ben ik betrokken bij verschillende creatieve processen.

Op 03 juli 2006 is de website van skopamedia.nl live gegaan. Het concept en grafisch ontwerp van de complete huisstijl en website komen uit mijn koker en is -uiteraard- ook dankzij de input van verschillende collega’s erg scherp! De tilde ( ~ ) is een essentieel onderdeel in het design, het refereert aan een op- en neergaande, vloeiende beweging die de dynamiek van uitgeven verbeeldt. Maar met de ogen half (of helemaal?) dicht zie je met een beetje geluk de rotatiepersen van de BDU…De kleur paars staat voor revolutie, voor een nieuw begin. tevens was dit een kleur die nog niet voorkwam in het palet van de BDU en Web Power.  Het ontwerp kent veel afgeronde hoeken en scherpe lijnen, en is licht en geoptimaliseerd voor onder andere mobile en print.

tildeIn het ‘one page portfolio’ principe (geen menustructuur maar alles vanaf 1 pagina benaderbaar, lees hier meer) design worden de activiteiten van skopamedia uitgelegd. De technologie van Web Power zorgt voor een eenvoudig onderhoud door middel van het content management systeem Phoundry. DMfacts geeft nauwkeurige statistische rapportages en DMdelivery wordt ingezet voor de e-mailnieuwsbrieven.

De website is nu live op  http://www.skopamedia.nl